בלוג

5 טיפים להפקת חינה מרוקאית באולם

להלן מספר עצות נבחרות לחגיגת טקס חינה מרוקאית באולם. כידוע, החינה – בשונה מיתר האירועים נחשב לאירוע צבעוני ותוסס במיוחד. כשם שריקוד סופי אינו בלט, אירוע חינה איננו "כל אירוע". המשמעות היא כי רק חברות הפקות המתמחות בארגון חינה יוכלו להיות אמונות על הטקס היוקרתי ולדאוג שהוא ייעשה על הצד הטוב ביותר. להלן מספר אנקדוטות חשובות שמומלץ מאד לדעת בטרם מארגנים חינה מרוקאית באולם.

בחירת אולם המתאים לחינה
עליכם לבדוק שהאולם מתאים לסוג החינה המרוקאית אותו אתם רוצים לקיים. החינה המרוקאית מתאפיינת על פי עיר המוצא המרוקאית לפיה תחגגו את חינה באולם אירועים, ובכל אולם – התפאורה שונה ומתאימה לאזור הגיאוגרפי המרוקאי הדרוש. גם אם האולם שבדקתם אינו מתאים לסגנון הספציפי שתכננתם, כדאי לבדוק האם ניתן לשנות את העיצוב הקיים לפני שמנסים אולם אחר: במיוחד – אם בדקתם ומצאתם שהאולם יכול לאכלס את כל המוזמנים שלכם, ושההגברה והתאורה ברמה טובה, לא מומלץ לוותר בכזאת קלות על האולם אלא לבדוק האם ניתן לחדד את עיצובו עפ"י הכיוון שביקשתם להתוות את טקס החינה שלכם.

בחירת התלבושות לחינה
בחירת התלבושות צריכה להיעשות בהתאם לסוג האולם וסוג החינה המרוקאית שביקשתם לחגוג. ניתן להתייעץ עם אנשי חברת הפקות המתמחים באופנה לחינה או לבחור על פי ניסיונכם או ניסיונם של האחים הגדולים שלכם או הוריכם. בחירת התלבושת לחינה מתאפיינת בבדי משי יוקרתיים, בבדי כותנה בצבעים מרהיבים ובמלבושים מסורתיים לראש כמו כובעים ותרבושים אופייניים. מומלץ לתכנן מבעוד מועד את מראה התלבושות ולעבוד עם מעצב אופנה מקצועי שיפעל למימוש התלבושות הללו במציאות – מחומרי הייצור הנדרשים על מנת שהתלבושות יהיו נוחות ויזכו לתנופה העיצובית הכבירה ביותר.

בחירת הקייטרינג לחינה
את הקייטרינג לחינה מומלץ לבחור על פי רצונכם כבעלי הטקס אך יהיה זה מאד אחראי מצדכם לבדוק את מי הזמנתם, מי אישר הגעה ולנסות לזהות מגמות בחברה: אם יש הרבה טבעוניים, צמחוניים, שומרי כשרות מנוסח מסוים וכד' – מומלץ או לבוא לקראתם במאת האחוזים, או לפחות להקצות מספר מנות עבור האורחים המיוחדים, אשר יוקצו מראש להם במעמד האירוע.

בחירת החומר המוזיקלי לחינה
מומלץ לשכור להקה של מוזיקה חיה המתמחה במוזיקה מן המזרח, ובפרט – במוזיקה המרוקאית. כיום, בשונה מן העבר, עולם הג'אז המערבי נוטה יותר מזרחה – וגם בבתי הספר המערביים ללימוד מוזיקה להופעות צומחות להקות המתמחות במוזיקה מרוקאית לטקסי חינה. איתור העוסקים במלאכה הרבה יותר קל ממה שאתם חושבים.

בחירת החומר להשמעה על ידי התקליטן
מומלץ שהחומר שיושמע על ידי התקליטן – יושמע בזמנים שאינם זמני ההופעה, אך שיהיו בעלי קונטקסט המשכי למה שאתם עתידים לשמוע בה. ניתן, למשל לפצל תקליטור כך שאת חלקו ינגנו בחי ואת חלקו ישמיע התקליטן, או לשלב מספר שירים ויצירות מרוקאיות לחינה בעלי מאפיינים סגנוניים או תזמורתיים זהים.